zaterdag 6 september 2014

Poëzie vers(us) ik



Poëzie Vers(us) ik
...

Het is een beetje zoals beminnen.
Het is aantrekken en afstoten.
Het is honger hebben, ook al heb je al gegeten.
Het is zoals oorlog voeren, 
je bewerkt de vijand op papier,
omdat je in werkelijkheid geen soldaat wilt zijn.
Het is ontdekken en creëren.
Het is voelen en strelen.
Het is je laten meedrijven op een Zee van letters,
ook al voel je de stroming niet.
Het is met lege ogen aan de zijlijn toekijken 
hoe de wereld vergaat in mensdom.
Het is zoals huilen zonder tranen. 
...
Poëzie = is durven
Ook al klinkt het alledaags.
Poëzie = schoonheid
Ook al is de perfectie zoek.
Poëzie = leven 
Ook al stellen we het in vraag.
(Verdomme toch, wat had ik graag een dichter geweest).
©Raes Anja


Geen opmerkingen:

Verlangend...

Jij stoere bast  zonder neiging voor 2 laat me vol verlangen staan. Ik, de dwaas  die steeds  tot het gevoel  en de verbeelding praat, schre...