zaterdag 9 maart 2019

Een brief van een 'kankerwijf'




Joepie, drie Hoeraatjes 
✌👍👌
Het is (er voorlopig) eruit, het 'k' beest,
nooit gedacht dat ik het nog zou kunnen neerschrijven.
En terwijl ik het doe,
 slik ik langzaamaan het woord 'kanker' door.
Want nog steeds na al die maanden van herstel,
valt het praten erover me zwaar.
Ik heb er alles aan gedaan, maar het gaat niet, nu nog niet.
Het maakt je sterker zeggen ze, 
maar voorlopig heeft het me alleen maar onzekerheid en tal van littekens gegeven.
Onbegrijpelijk, dat hij zich als een sluipmoordenaar ijzig en kil 
kon verbergen in mijn schoot en onze monden langzaamaan vulde met hoop.
Hoop op een verder bestaan.
Maar het is gelukt, 
Je brengt me niet meer van m,n stuk
Je kan nu gaan,
👋bye bye👋
©nja Raes












Verlangend...

Jij stoere bast  zonder neiging voor 2 laat me vol verlangen staan. Ik, de dwaas  die steeds  tot het gevoel  en de verbeelding praat, schre...