dinsdag 27 november 2018

Een dagboekblad...


Dag dagboek man of vrouw,

Nooit gedacht dat ik dit ging neerschrijven, maar misschien helpt het me met (ver)dragen.

Op 15 november '18  rond 19 u stopte mijn wereld met draaien.
De grote vijand genaamd 'K' heeft namelijk toegeslagen.
Het enige wat overbleef waren duizend en een vragen.
Waarom? 
Wat met mijn kind?
Mijn gezin? 
Wat zijn mijn kansen? 
Ben ik wel sterk genoeg?
...
Wat met mijn werk?
Wat met mijn school, mijn hobby?
Alles viel 1 voor 1 in prak en doorheen mijn tranen van paniek 
herpakte ik me
en belde ik iedereen op.
Ik liet ze (net als ik) met verstomming staan.
'Baarmoederhalskanker'
Wie had dat gedacht?
Sindsdien gaat alles als een sneltrein...
Het is vallen, opstaan, terugkrabbelen
en vasthouden aan wat je hebt, wat je rest.
Het is hopen en vechten.
Gedaan met uit je nek te kletsen.
Het is geen grap en neen Anja, 
ze hebben zich niet van staaltjes vergist.
Al wenste ik dat de voorbije weken meer dan eens.
Ik deed toch niks of niemand verkeerd,
was dit dan mijn straf, omdat ik nu en dan eens vergat.
Wat heb ik al gejankt, de tranen komen gewoon uit het niets,
net zoals een plensbui op een zonovergoten dag.
k'heb mezelf al meer dan eens in slaap gewiegd
en me naar hierboven gericht, ben helemaal niet gelovig,
maar plots dacht ik,
misschien is er toch iets of iemand die me sterk ๐Ÿ‘Š genoeg 
zal maken om dit allemaal te (ver)dragen en toen
geheel onverwacht viel m'n frank, die zijn er ...
Het zijn de mensen ๐Ÿ’‘ die blijven van je houden zoals je bent, 
ook al ben je voor even niet hun superheld, gekke zus of metgezel.
De eerste operatie zit er al van vrijdag (23/11) op...
Angst, schudden en beven
(tracht te kalmeren)
Neen, het gaat niet 'het eten'.
Koorts, Alle hens aan dek.
Dokter van wacht, dienst spoedgevallen...
Oef, geen infectie, een nieuwe bezoeker.
Mijnheertje griep komt zich bemoeien, 
met mijn lijf en leden stoeien.
Het gaat...
Vandaag goed gegeten en ... (het rijmt). 
Flauw grapje ๐Ÿ˜‰๐Ÿ˜„๐Ÿ˜Š
Het was een 'goede' dag.
Bedankt! ๐Ÿ’š๐Ÿ’š๐Ÿ’š


De tweede operatie wordt volgende week maandag besproken en ingepland.
Ben wel een beetje bang, bang voor het onwetende.
...
Wat zijn we als mens zo ontzettend nietig... 
©AnjaRaes



Info over Baarmoederhalskanker: https://www.allesoverkanker.be/baarmoederhalskanker









2 opmerkingen:

Eva zei

Schrijf het van je af! Jouw toptalent! We steunen jou ๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜

Anoniem zei

intens en waardevol neergepend
van diep geef ik mijn volledige steun, men beetje kracht
dat je volledig mag herstellen , en nog meer van jou dingen kan vertellen .
dikke zoen van ons kiki xxx

Verlangend...

Jij stoere bast  zonder neiging voor 2 laat me vol verlangen staan. Ik, de dwaas  die steeds  tot het gevoel  en de verbeelding praat, schre...