maandag 20 maart 2017

Jij maakt het verschil...

Geloof me
als ik je zeg:
Jij maakt het verschil,
tussen het doen en het laten,
tussen het liefhebben en het haten,
tussen een glas wijn en een kater.

Geloof me 
als ik je zeg:
Je bent geen geldig excuus,
voor m'n uitvlucht, mijn diepste zucht,
voor m'n staan blijven en zweven,
voor mijn rillen en onhandig beven.

Geloof me
als ik je zeg:
Je bent mijn grootste geheim,
mijn honger naar het zijn,
mijn stilzwijgen, mijn zeurende pijn.

Geloof me 
als ik zeg:
jij maakt het verschil
tussen het nooit zijn en de misschien.
Tussen het voorbijlopen en het streven.
©nja Raes











Geen opmerkingen:

Verlangend...

Jij stoere bast  zonder neiging voor 2 laat me vol verlangen staan. Ik, de dwaas  die steeds  tot het gevoel  en de verbeelding praat, schre...