dinsdag 29 januari 2013

Een vergeet-haar-nietje

Een oude dame 
buiten adem
nodigt zichzelf
uit in de patiƫntenkamer.
29/01/'13
Ze praat tegen de tafel en het bed.
Vouwt haar zakdoek
en gaat op zoek
naar iemand die haar groet.
Een simpele gedag
brengt kleur in haar
uitgezaaide kleren.
Iedere plooi, 
haar doffe blik
en niks smakende mond
dat nog steeds ijverig praten kon.
72 donzige haren wachtend
tot magere Hein haar komt halen.
Ik zal ze voor altijd in woorden verhalen.
©Raes Anja


















1 opmerking:

Anoniem zei

Zo mooi en levensecht; ik zie haar voor mijn ogen en zal haar nooit vergeten! Ze was mijn reddende engel en grote voorbeeld! Bedankt Marie-Louise dat jij er voor me was toen de nood het hoogste was! <3

Verlangend...

Jij stoere bast  zonder neiging voor 2 laat me vol verlangen staan. Ik, de dwaas  die steeds  tot het gevoel  en de verbeelding praat, schre...